maandag 23 december 2013

Zaterdag 21 december zijn Carine en ik met Saar, Penny en Mistèk naar de Kerstshow in Cuijk geweest. Een nieuwe locatie waar het eventjes wennen was. Erg jammer was dat ze voor de Labradors (met 74 inschrijvingen) maar een kleine ring  hadden gereserveerd waar je ook nog maar langs 2 zijden kon zitten. Toen wij aankwamen was alles al volgebouwd waardoor we een ander heenkomen moesten zoeken. Hierdoor hebben we niet veel van de andere Labradors meegekregen, maar konden wel gezellig bij kletsen.

Al snel werd duidelijk dat de keurmeester niet gul was in het uitdelen van de U 'tjes. Bij de reuen verschenen vooral ZG's op het scorebord. Ook in de wandelgangen werd verteld dat deze keurmeester niet vaak U tjes gaf.

Na een paar uurtjes wachten was eerst Carine met Penny aan de beurt. Voor Penny haar eerste show. Ze deed dat heel keurig hoor.


Een half uur later mocht Carine met Saar de ring in en ik met Mistèk. Helaas konden we daardoor geen foto's van elkaar maken. Mistèk bleef keurig staan en liet zicht rustig betasten, sprong niet waar ik bang voor was, bij de keurmeester in de nek!

Ook bij de teven was de keurmeester niet van de vele U'tjes en gingen Mistèk en ik met een groen ZG rozet de ring uit. Het keurrapport was niet slecht, al ben ik het met 2 puntjes echt niet eens. Maar goed ik ben bevooroordeeld. In Eindhoven maar eens kijken of ze diezelfde dingen opnieuw zeggen.... Waarschijnlijk niet, want een keurmeester is gelukkig ook maar een mens.

Wij hebben in ieder geval een gezellige dag gehad en zijn met de mooiste maar vooral de liefste hondjes van de show weer naar huis gereden!



Geen opmerkingen: