maandag 10 februari 2014

Vandaag ben ik begonnen met het afspenen van de pups. Ceska geeft ook zelf aan dat het welletjes is geweest. Als de pups drinken gromt en blaft ze. Maar je ziet ook aan haar conditie dat het goed is geweest, de melkgift vraagt veel van haar reserves. Dus het hekje van de puppy ren is nu dicht, Ceská kan er alleen bij als ik het wil. Ik kan zo goed de tijd verlengen tussen de voedingen en hoef ik niet abrupt de "melkfabriek" plat te leggen. Ook bouwen we nu langzaam de hoeveelheid voer dat Ceská krijgt af. In 2 a 3 dagen moeten de pups het alleen doen met de starter brokjes en straks de puppy brok. De starter brokjes eten ze nu al 4x per dag met smaak. Ook weten ze nu waarvoor de waterbak dient, om uit de drinken, niet om met de pootjes in te staan, dus dat komt helemaal goed.

Als de "melkfabriek" stil ligt kan ik de uierpartij met kamferspiritus gaan insmeren, zo genezen de eventuele kleine wondjes van tandjes en nageltjes en trekt "de boel" mooi op. Komt er een einde aan een mooie tijd, want niets is zo vertederend als pups die bij moeders drinken.



bijna in dromeland met "pap" spetters op de snoet

eend vangen kost veel energie

"gebeten door een slang"

Misték

Ceská

samen


Geen opmerkingen: