zaterdag 8 februari 2014

Vandaag een lange dag op de show in Eindhoven.

Om verzekerd te zijn van een plekje bij de ring te bemachtigen vertrokken we (Carine en ik ) al vroeg vanmorgen richting Eindhoven. Bij aankomst bleek de hal al goed gevuld. Gelukkig vonden we nog een plaatsje voor ons en de hondjes met zicht op de ring. Het wachten en kijken kon beginnen.





Er waren 77 labradors ingeschreven. Zoals gebruikelijk werd gestart met de reuen. Reu babyklas, had startnummer 1088 en Mistek had nummer 1153! Wij moesten dus lang wachten, maar ik had toch ook te doen met onze keurmeester Alfons Simons, die al die honden moest bekijken en zijn bevindingen dicteren aan de schrijfsters aan de tafel.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom men er niet voor kiest om bij zoveel ingeschreven honden de labradors over 2 keurmeesters te verdelen, de ene doet de reuen en de andere de teven.

De nieuwe regelgeving  dat je mag vertrekken zodra je je certificaat binnen hebt is zeer prettig als je een reu hebt of een ras waarbij maar weinig inschrijvingen zijn. Voor ons Labrador Teef eigenaren schiet je er niet veel mee op, Jammer ! Ik vraag me dan ook af waarom je dan met je teef al om 10 uur moet binnen zijn als je pas s' middags rond 15 uur aan de beurt bent, met als gevolg dat al heel veel mensen en hondjes weer fijn huiswaarts zijn en je eigen hond het ook wel gehad heeft. Dus dat mogen ze wat mij betreft ook nog wel aanpassen.



Ahum, Ik heb wel wat noten op mijn zang voor iemand die maar een paar keer naar een show gaat, ha ha.

Maar goed uiteindelijk waren we om 15:10 uur aan de beurt. Mistek vond het zo leuk dat er eindelijk beweging kwam dat ze bij het rond lopen en een dolle spring partij van maakte. Maar gelukkig bleef ze wel mooi staan.

Tot mijn grote vreugde behaalde ze haar eerste Uitmuntend! Het lange wachten werd beloond.

Na een gezellige bij-kletsdag en met mooie keur raporten reden we weer huiswaarts.

Geen opmerkingen: